Proč je vhodná doba pro nákup dluhopisů? Čtete a dozvíte se víc.

Dluhopisům se blýská na lepší investiční časy. Využijte příležitost a investujte!

pexels pixabay 355948 1

 

V investování platí zásada, nedávat všechna vajíčka do jednoho košíku. V případě investování mluvíme o tzv. diverzifikaci. Cílem je rozložit investované peníze mezi více položek, jako jsou akcie, drahé kovy, nemovitosti a v neposlední řadě dluhopisy. Právě na dluhopisy se dnes stáčí pozornost investorů, kteří očekávají, že jim v následujících letech přinesou slušný zisk.

Co je dluhopis? Jde v podstatě o půjčku v podobě cenného papíru, se kterým můžete dále obchodovat. Dluhopisy vydávají například státy nebo firmy a půjčují si takto peníze na svůj chod, nákupy nebo investice do rozvoje. Zároveň se zavazují, že k určitému datu tuto půjčku splatí a budou navíc vyplácet předem stanovené úroky. Dluhopisů je nepřeberné množství a liší se délkou splatnosti, úrokem, ale i garancemi pro ty, kteří peníze půjčují.

Jak vybrat dluhopis? Možná jste narazili na internetu na nabídku, která láká na investování do dluhopisů společností, které slibují svou zářnou budoucnost a vyplácení vysokých úroků. Při bližším zkoumání ale zjistíte, že může jít o firmy bez historie či ve finančních problémech. Pak bude pozice vlastníka dluhopisu velmi vratká a nemusíte své peníze dostat zpět. Nebylo by to poprvé. Vyplatí se tedy spolehnout na zkušenosti odborníků ve fondech, kteří takové dluhopisy nenechají projít sítem při výběru.

Jaký si vedly dluhopisy dosud? V předchozích letech patřily dluhopisy stabilních a rozvinutých států mezi jisté a výhodné investice. Bylo to v období stabilní inflace a centrální banky držely úrokové sazby nízko. Investice do dluhopisů tak byly předvídatelné, zároveň nesly nižší výnosy než některá jiná aktiva a sloužily hlavně k uchování hodnoty finančních prostředků.

Jak to vypadá dnes? V posledním roce došlo na trhu s dluhopisy k zemětřesení. Inflace šla raketově nahoru a rostou i úrokové sazby. V takové situaci se už mnozí investoři rozhodli, že se jim nevyplatí držet dříve vydávané dluhopisy s nižšími úroky. Když někomu půjčíte peníze za 3 procenta ročně, a přitom v bance můžete dosáhnout bezpečně na dvojnásobný úrok, v podstatě se připravujete o polovinu zhodnocení. Investoři se tak začali dluhopisů zbavovat. A to i za nižší cenu, než byla původní hodnota dluhopisu. Takový dluhopis v hodnotě tisíc korun se mohl prodávat klidně například za 800 korun. Nastaly dvě věci:

  1. Ceny dříve vydávaných dluhopisů v letošním roce razantně poklesly, i když za ně po splatnosti dostanete zaplacenou jejich původní hodnotu. Takové dluhopisy dnes nakupujete se slevou, a tím pádem i s vyšším výnosem.
  2. Kdo chce dnes vydat dluhopisy a půjčit si tak peníze, musí nabídnout vyšší úrok, aby investory zaujal.

To je kombinace, která právě nyní nahrává nákupu. Vysoká inflace s námi nezůstane navždy a úrokové sazby v bankách pravděpodobně také nevydrží na tak vysoké úrovni jako dnes. Kdo tedy nakoupí v této době kvalitní prověřené dluhopisy, může předpokládat v příštích letech velmi zajímavé výnosy, kdy se bavíme v případě některých dluhopisových fondů o reálném zhodnocení okolo 10 procent za rok.

Vyvážené investování

Pokud investujete, nebo s investováním plánujete začít, dluhopisy by v naprosté většině případů měly tvořit část vašeho portfolia. Velmi rádi vám pomůžeme s výběrem prověřených dluhopisových fondů i se správným rozložením investic. Právě v dnešní době je k tomu vhodná příležitost, která se nemusí v dalších letech opakovat.

Chcete se poradit osobně? Nezapomeňte, kde nás najdete. Pomůžeme vám s výběrem podle vašich osobních priorit. Kontaktujte nás.

 

  • Vytvořeno dne .
  • M.S.QUATRO, s.r.o., Na Hradbách 424/3, 69301 Hustopeče

  • Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Google Analytics
Marketingové nástroje pro Google Analytics
Přijmout
Odmítnout
Google Tag Manager
Marketingové nástroje pro Google Tag Manager
Přijmout
Odmítnout