Změny v úvěrech od dubna 2017

Česká národní banka doporučuje od 1.4.2017 neposkytovat úvěry nad 90% hodnoty nemovitosti a omezit úvěry v rozmezí 80 – 90% hodnoty. Co to znamená, pokud plánujete vzít si úvěr?

Nenechte se uchlácholit podmiňovacím způsobem a formou doporučení. Banky berou tato doporučení ČNB velmi vážně a prakticky všechny je již zapracovaly do své metodiky a nabídky hypoték.

Jak tedy vybrat hypotéku tak, aby byla bankou schválena?

  • Banky nadále budou poskytovat hypotéky na 80 – 90% LTV = hodnoty nemovitosti, ale s přirážkou na úrokové sazbě. V současné chvíli tato přirážka činí 1 – 1,5% k základní sazbě. - Mnohdy je výhodnější vzít si nižší hypotéku a vše nad 80% dofinancovat úvěrem ze stavebního spoření. Nelze obecně říct od jaké výše nebo sazby je tento postup vhodný, záleží na každém jednotlivém případě.
  • Rostou požadavky na bonitu (příjem) žadatelů. Pokud do 80% LTV může měsíční splátka hypotéky tvořit např. 60% vašich měsíčních příjmů, tak nad 80% už to bude maximálně např. polovina. Hranice je však individuální pro každou banku.
  • V praxi velká část klientů tak vysoké částky naspořené nemá, část nad rámec hypotéky tedy dofinancovává nezajištěnými úvěry ze stavebního spoření. Oproti hypotékám mají vyšší úrokovou sazbu a kratří splatnost, měsíční splátka klade vyšší požadavky na příjmy klientů.
  • Dlouhodobě je pravděpodobné, že hůře dostupné a dražší zdroje financování oslabí poptávku po nemovitostech, což povede k poklesu jejich ceny.

Rozhovor Českého rozhlasu Brno s naší úvěrovou specialistkou Ing. Lenkou Švehlíkovou si můžete poslechnout zde: https://youtu.be/ceZevWZxgEM

Čtěte také o změnách, které přinesla novela zákona o spotřebitelsém úvěru.

  • Vytvořeno dne .
  • M.S.QUATRO, s.r.o., Na Hradbách 424/3, 69301 Hustopeče

  • Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Google Analytics
Marketingové nástroje pro Google Analytics
Přijmout
Odmítnout
Google Tag Manager
Marketingové nástroje pro Google Tag Manager
Přijmout
Odmítnout